Výfukové systémy
Výfukové systémy
Naše společnost nabízí výfukové systémy těchto renomovaných výrobců:
WALKER
Firma Walker je značka patřící do nadnárodní skupiny Tenneco automotive, světové špičky mezi výrobci a dodavateli dílů řízení a výfukových systémů. Díky postavení Tenneco automotive jak celosvětově, tak především v Americe je dnes společnost Walker největším výrobcem výfukových systémů- vyrábí každý čtvrtý prodaný výfukový systém na světě.
BOSAL
ULTER SPORT
Malá společnost vzniklá roku 1986 se specializovala na regeneraci a výměně výfukových systémů. Se zvyšující se poptávkou po sportovních výfucích se roku 1990 přetransformovala na Obchodně – výrobní závod „ULTER“ a začala se zabývat výrobou sportovních výfuků na většinu v Evropě dostupných druhů vozidel.
Vysoké nároky, které před výrobci sportovních tlumičů kladou zákazníci, rozhodli o zavedení více nových technologií a vysoko-kvalitních materiálů. V důsledku tohoto získala od polského certifikačního úřadu „PIMoT“ certifikaci pod bezpečnostní značkou „B“.
Roku 2001 vznikl „Ulter-Sport“ s.r.o. kterého úlohou je vytvořit obchodní sít a realizovat plán výstavby moderního závodu, schopného splnit požadavky západoevropských trhů. Roku 2003 se tento plán podařilo splnit, v důsledku toho byl otevřen nový výrobní podnik v obci Wegierska Gorka při Zywci s technologickým zázemím dovolujícím vstoupit na trhy Evropské Unie. V roce 2004 získal podnik certifikaci ISO 9001 : 2000.
Již přes dvacet let zkušeností a testování produktů v extrémních podmínkách vede k tomu, že mnoho závodních týmů používá výrobky Ulter-sport.
V nabídce společnosti jsou sportovní výfuky na konkrétní automobil, univerzální výfuky a výfuky na motocykly a koncovky výfuků. Koncovky výfuků a u některých typů i celé tlumiče jsou z kvalitní nerezové oceli.
SUPERSPRINT
REMUS
Funkce výfukového systému
Výfukový systém odvádí od motoru plyny vznikající při spalování směsi paliva. Hladkým odvodem výfukových plynů je dosahováno vyššího výkonu vozu. Kromě toho má výfuk přímý vliv na hlučnost a redukci emisí a navíc chrání zdraví pasažérů tím, že odvádí nebezpečné emisní plyny až za vozidlo.
Naše nabídka
Prodáváme a montujeme výfuky pro populární vozy Škoda, Volkswagen, Peugeot, Opel, Fiat, Renault, Ford, BMW, Audi ale i pro všechny ostatní typy vozů. Jsme přímým dovozcem výfuků do České republiky. V oblasti výfukových systémů jsme dlouholetým specialistou. Nabízíme výfuky homologované dle evropských norem, které upravují emisní limity i úroveň hlučnosti, vzhledem k dosaženému výkonu vozu. Specifické modely výfuků pro auta, lodě či stroje vyrobíme na zakázku. Opravy a montáže výfuků provádíme bez objednání a na počkání. Není auto, na které u nás není výfuk!
Části výfukového systému
Výfukové svody odvádějí výfukové plyny přímo od hlav válců motoru. Teplota odváděných plynů je vyšší než 1 300°C, proto jsou vyrobeny z litiny, jsou namontovány a pevně uchyceny přesně na hlavy válců. Přední část tvoří několik úzkých trubek svedených do jedné, která směřuje k přednímu výfukovému potrubí.
Přední potrubí vede plyny ke katalyzátoru. Novinkou pro novější modely vozů jsou dvojité přední trubky se vzduchovou izolační komorou. Ta chrání plášť trubky a podvozek a navíc zlepšuje funkci katalyzátoru jeho rychlejším zahřátím.
Filtr pevných částic funguje jako pohlcovač karcinogenních pevných částic, tedy sání z výfukových plynů. Filtr pevných částic je součástí výfukového potrubí většiny nově vyráběných vozů, respektive tam, kde se předpokládá splnění požadavků emisní normy Euro 4.
Tlumiče výfuku jsou soustavou ohebných perforovaných či plných trubek a komor s přepážkami. Vedou plyny, redukují hlukové impulsy vzniklé jejich ohybem a hluk z hoření paliva. Většina výfukových systémů se skládá ze dvou až tří tlumičů. Jejich dutiny jsou vyplněny absorpčními materiály, které účinně redukují hluky.
Přední tlumič odolává teplotám až 1 000°C. Nejčastějším důvodem jeho poškození jsou vibrace.
Střední tlumič je vzhledem i funkcí podobný přednímu tlumiči, teplota zde je nižší, přibližně 800°C.
Zadní tlumič je vzhledem podobný, ale jeho konstrukce je zcela odlišná. Nejvíc ze všech tlumičů redukuje hluk. Teplota zde dosahuje už jen zhruba 350°C, což zejména při krátkých po-pojížďkách vede k nedostatečnému odpařování par a může být příčinou předčasné koroze.
Koncová trubka zajišťuje odvod výfukových plynů mimo karoserii vozu, zamezuje jejich vniknutí do vozu, chrání cestující a zavazadlový prostor, je velmi důležitou součástí výfukového systému.
Montážní materiál a příslušenství představuje širokou paletu dílů. Ty významně ovlivňují životnost výfuku. Je nezbytné je pravidelně kontrolovat a měnit při každé výměně výfuku.
Rady a doporučení
Kontrola výfuku
Zajistěte pravidelnou kontrolu stavu výfuku odborným servisem. Koroze a opotřebení může způsobit upadnutí výfuku, které je nejen nepříjemné, ale může způsobit i dopravní nehodu nebo poškodit podvozek vozu.
V našem servise Vám zprostředkujeme fantasticky přesný obrázek o vnitřním opotřebení výfuku Vašeho vozu prostřednictvím speciálního diagnostického přístroje – endoskopu.
Kontrola montážních dílů
Doporučujeme zajistit pravidelnou kontrolu stavu montážních dílů odborným servisem. Poškozené montážní díly mají vliv na životnost a funkci dílů výfuku.Ty při opotřebení montážních dílů hůře odolávají vibracím a tlakům výfukových plynů.